Myohaiset jouluntoivotukset kaikille! Otsikkoa ei kannata saikahtaa, nama terveiset ovat viimeiset vain taman matkan osalta. Vastoin aikaisempia paatoksia, minakin olen tulossa kotiin kolmas paiva tammikuuta samalla lennolla samun kanssa. Jossain vaiheessa tassa joulukuussa mina tajusin, etta nyt on minun aikani alkaa rauhoittua ja palata suomeen. Australian on nyt nahty, vaikka en ehtinytkaan esim Sydneyhyn. Osana syyta oli myos kaipuu kotiin ja suomen tuttuun ymparistoon. Lahtoon on enaa alle viikko aikaa ja mina olen todella innoissani paluusta. Paasen taas lumen ja pakkasen keskelle. Ette ehka usko sita, mutta taalla kuumuudessa, jota ei vain paase pakoon, on todella alkanut kaivata kylmyytta ja lunta. Juuri sopiva aika siis palata kotiin. Joulu meni sopivasti toissa, ja rannalla aurinkoa ottaen. Sallalta tuli viime viikolla paketti sisaltaen joulusuklaata, seka aitin paketti saapui tanaan, joten siina olivat minun lahjani. Itse ostin itselleni hyvaa ruokaa, mutta muuten joulu ei mitenkaan erikoiselta tuntunut. Huomasi ihan selvasti, etta jouluun kuuluu lumi, kynttilat ja laheiset ihmiset, seka hyva ruoka. Mutta en mina mitenkaan harmissani ole, etta joulu jai vahan kuin valista. Sitahan mina halusin jo viime joulun jalkeen. Nyt voi odottaa sitten seuraavaa joulua. Muuten nama viikot taalla Brisbanessa ovat menneet aika lailla toita tehden ja rannalla makoillen. Muutaman kerran olen kaynyt leffassa yhden tyton kanssa, johon tutustuimme siella hostellissa, jossa Samu asui ttaalla Brisbanessa. Valissa oli myos tyopaikan joulujuhla ja tanaan olen menossa musikaaliin taman samaisen tyton kanssa. Sain tyokaverilta ilmaiset liput kyseiseen musikaaliin, joten ehdottomasti ne pitaa kayttaa. Juoksevia asioita lahdon osalta on myos taytynyt hoitaa, kuten pankkitilin sulkemisen selvittaminen. Suomeen palaan tosiaan silloin ensi viikon torstaiaamuna, ja sen paivan olen etelassa siljan asunnossa nukkumassa. Ajattelin kuitenkin lentaa ouluun jo heti seuraavana paivana, etta ehdin vierailla mahdollisimman monen sukulaisen luona ennen kuin koulu jatkuu 14. tammikuuta. Rentouttavia viimeisia paivia vuodelle 2012 ja hyvaa uutta vuotta 2013!
Niina